Targi pracy są wydarzeniem, które urząd pracy może zorganizować:
- samodzielnie – zasięg targów lokalny, obejmujący obszar jednego powiatu,
- we współpracy z wojewódzkim urzędem pracy lub innymi powiatowymi urzędami pracy lub innymi instytucjami – zasięg targów regionalny, krajowy lub międzynarodowy.
Pamiętaj! Udział w targach pracy, to jedna z możliwości poszukiwania pracy. Możliwość spotkania z wieloma pracodawcami, przeprowadzenia rozmowy, nawiązania kontaktu z pracodawcą, pozostawienia swojego CV.
Jedna wizyta na targach pracy może skutkować znalezieniem zatrudnienia lub zmianą pracy na bardziej interesującą.
Zapytaj swojego doradcę klienta!
Jeżeli jesteś osobą zarejestrowaną, urząd może skierować cię do udziału w targach pracy i zorganizować dla ciebie przejazd do miejsca ich odbywania, gdy targi organizowane są poza twoim powiatem.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - art. 36, 48a
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 667) - § 21