 | Numery wewnętrzne: 32 - Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy; 24 - Zatrudnianie cudzoziemców; 25 - Pośrednictwo Pracy;Obsługa pracodawców; 36 - Staże; 27 do 29 - Poradnictwo Zawodowe; 23 - Szkolenia; 18 i 19 - Instrumenty Rynku Pracy: Przyjmowanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej Zgodnie z art. 14 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego sprawy należy załatwiać w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczanego środkami komunikacji elektronicznej". Uczestnikiem e-postępowania mogą być osoby posługujące się: - kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- podpisem osobistym (nowe dowody osobiste),
- innym uwierzytelnieniem umożliwiającym uzyskanie potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej.
Zgodnie z art. 63 § 2 k.p.a. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Wymagania, jakie musi spełniać dokument elektroniczny zawierający podanie strony, określa art. 63 k.p.a. § 3a k.p.a. Zgodnie z jego treścią dokument taki powinien być uwierzytelniony za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub uwierzytelniony w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej. Doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej jest możliwe w trzech przypadkach (art. 391 k.p.a.): 1) gdy strona złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej, 2) gdy strona lub inny uczestnik postępowania wystąpił do organu administracji publicznej z wnioskiem o przesyłanie pism za pomocą poczty elektronicznej. 3) gdy strona (inny uczestnik postępowania) wyraziła zgodę na doręczanie pism w taki sposób. Reasumując, zwykły email bez właściwego uwierzytelnienia nadawcy nie stanowi dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Zgodnie z art. 391 k.p.a. organ nie ma możliwości wezwania drogą elektroniczną takiej osoby do uzupełnienia braków formalnych nieprawidłowego pisma elektronicznego. |