Od 1 czerwca 2025 r. nowy obowiązek zgłaszania ofert pracy przez podmioty publiczne.
Zgodnie z nową Ustawą o Rynku pracy i służbach zatrudnienia, od 1 czerwca 2025 r. określone podmioty publiczne mają obowiązek zgłaszania wszystkich ofert pracy do systemu e Praca.
Kto ma obowiązek zgłaszania ofert:
Organy władzy publicznej
Samorządowe i zawodowe organy przedstawicielskie
Podmioty reprezentujące Skarb Państwa
Podmioty reprezentujące państwowe lub samorządowe osoby prawne
Podmioty wykonujące zadania publiczne lub zarządzające majątkiem publicznym, a także osoby prawne z dominującym udziałem Skarbu Państwa lub samorządu
Jakie oferty podlegają zgłoszeniu?
Zgłoszeniu podlegają wszystkie oferty pracy, w tym także:
umowy cywilnoprawne (zlecenia, o dzieło, agencyjne)
inne formy zatrudnienia oferowane przez podmioty wymienione w ustawie
Cel zmiany:
Zwiększenie dostępności aktualnych ofert dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz rozbudowa bazy ofert w systemie e Praca.
Zachęcamy do składania ofert pracy do naszego Urzędu.
Oferty pracy można zgłosić u doradcy ds. zatrudnienia osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Pucku pokój 4, telefonicznie po numerem telefonu 587656741, 587656725, 587656726, poprzez e-mail: gdpu@praca.gov.pl lub samodzielnie przez portal praca.gov.pl
Aktualnie istnieje również możliwość zgłoszenia oferty pracy do więcej niż jednego urzędu pracy i wskazania urzędu wiodącego, który będzie odpowiedzialny m.in. za koordynację jej realizacji, czy możliwości zorganizowania giełdy pracy.