Wyszukiwarka opisów zawodów - Powiatowy Urząd Pracy w Pucku


Wyszukiwarka opisów zawodów

Nazwa: Pracownik wsparcia informatycznego (help desk)
Kod: 351206
Liczba odwiedzin: 1498
Synteza: Pracownik wsparcia informatycznego (help desk), pracuje w tzw. biurze pomocy i udzielania informacji oraz pomocy użytkownikom komputerów w rozwiązywaniu problemów w dziedzinie techniki informatycznej (IT). Wsparcie typu helpdesk udzielane jest klientom przez linie telefoniczne, systemy wideokonferencyjne, komunikatory internetowe, narzędzia zdalnego dostępu lub przez stronę internetową.
Zadania zawodowe:
  • obsługiwanie zgłoszeń Helpdesk w systemie obsługi zgłoszeń (tzw. system ticketowy), w tym wsparcie zdalne;
  • zapewnianie wsparcia pracownikom firmy w codziennych problemach związanych ze sprzętem i oprogramowaniem;
  • przygotowywanie nowych stanowisk pracy (instalacja i konfiguracja oprogramowania, kont dostępowych, przenoszenie danych);
  • udzielanie pomocy w zarządzaniu i administrowaniu sprzętem;
  • testowanie wdrażanych rozwiązań informatycznych oraz sprzętu;
  • wspieranie zespołów w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów sprzętowo-programowych;
  • monitorowanie prawidłowego działania systemów informatycznych;
  • bezpośrednie kontaktowanie się z innymi pracownikami lub klientami, zapewnienie potrzebnego wsparcia z zakresu IT, w tym sprawne naprawienie usterek;
  • prowadzenie dziennika błędów oraz sporządzanie wymaganych raportów;
  • nadzorowanie prawidłowego działania stacji roboczych oraz urządzeń przenośnych i peryferyjnych;
  • bieżąca pomoc dla użytkowników (Helpdesk) w zakresie sprzętu oraz oprogramowania;
  • współpracowanie z partnerami zewnętrznymi w zakresie zakupu sprzętu komputerowego, elektronicznego oraz telekomunikacyjnego i oprogramowania;
  • współpracowanie z drugą linią wsparcia i firmami zewnętrznymi (w przypadku poważniejszych problemów) oraz dbanie o wysoki poziom obsługi klientów w zakresie świadczonych usług;
  • konfigurowanie sprzętu oraz systemów operacyjnych i oprogramowania;
  • nadzorowanie infrastruktury teleinformatycznej w firmie;
  • wdrażanie i prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania, przeprowadzanie okresowych audytów sprzętu i oprogramowania komputerowego w firmie;
  • przestrzeganie zasad/standardów cyberbezpieczeństwa;
  • podnoszenie umiejętności i kwalifikacji własnych;
  • przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz tajemnicy służbowej, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosownie przepisów prawa dotyczących ochrony środowiska.
Dodatkowe zadania zawodowe:
  • uczestniczenie w prowadzeniu projektów IT.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę