Wyszukiwarka opisów zawodów - Powiatowy Urząd Pracy w Pucku


Wyszukiwarka opisów zawodów

Nazwa: Specjalista do spraw analizy ryzyka ubezpieczeniowego (underwriter)
Kod: 241310
Liczba odwiedzin: 2049
Synteza: Specjalista do spraw analizy ryzyka ubezpieczeniowego (underwriter) zajmuje się analizą i oceną ryzyka finansowego transakcji oraz monitoringiem ryzyka kredytowego klientów; występujących zagrożeń, kosztów wiążących się z ich ograniczeniem bądź transferem ryzyka; rekomenduje środki zapobiegawcze. Planuje i kształtuje proces zarządzania ryzykiem. Warunkiem koniecznym do poprawnego wykonywania pracy w tym zawodzie jest znajomość przepisów prawa, w tym: regulacji wewnętrznych i zewnętrznych, w szczególności wynikających z działań podmiotów nadzoru finansowego/ bankowego/ ubezpieczeniowego, ustaw, dyrektyw unijnych i rozporządzeń.
Zadania zawodowe:
  • tworzenie polityki i procedur z zakresu zarządzania ryzykiem;
  • wypracowywanie planu zarządzania ryzykiem;
  • uczestniczenie w tworzeniu standardów, automatyzacji i optymalizacji procesów oceny ryzyka;
  • udzielanie gwarancji ubezpieczeniowych zgodnie z procedurami, analiza ryzyka;
  • analizowanie kondycji finansowo-ekonomicznej klientów oraz potencjalnych klientów;
  • analizowanie wyników technicznych poszczególnych klientów oraz całego portfela;,
  • przygotowywanie ofert oraz tworzenie programów ubezpieczeniowych dla klientów;
  • przygotowywanie dokumentów gwarancyjnych i dokumentów zabezpieczeń;
  • negocjowanie szczególnych warunków umów ubezpieczenia w zakresie określonych kategorii produktów ubezpieczeniowych;
  • wdrażanie mechanizmów pomiaru i kontroli ryzyka;
  • monitorowanie poziomu i istotności rodzajów ryzyka;
  • ocenianie występujących rodzajów ryzyka;
  • weryfikowanie informacji, za pośrednictwem dedykowanego systemu ubezpieczeniowego;
  • zarządzanie ryzykiem we współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi;
  • sporządzanie sprawozdawczości z zakresu zarządzania ryzykiem;
  • współpracowanie z podmiotami zewnętrznymi w zakresie reasekuracji ryzyk finansowych;
  • współpracowanie z obszarem IT w zakresie wdrażania, testowania, optymalizacji i analizy wymagań systemowych;
  • organizowanie stanowiska pracy zgodnie z przepisami BHP, ochrony ppoż. i ergonomią oraz ochroną środowiska.
Dodatkowe zadania zawodowe:
  • współpracowanie z brokerami i agentami, budowanie długoterminowych relacji z nimi;
  • uczestniczenie w szkoleniach specjalistycznych podnoszących kwalifikacje w zakresie zarządzania ryzykiem.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę