Wyszukiwarka opisów zawodów - Powiatowy Urząd Pracy w Pucku


Wyszukiwarka opisów zawodów

Nazwa: Dyrektor generalny
Kod: 112007
Liczba odwiedzin: 9981
Synteza: Zarządza i koordynuje pracę całego przedsiębiorstwa/ organizacji; kreuje, wdraża i kontroluje realizację planów krótko-, średnio- i długoterminowych; tworzy wizję i strategię przedsiębiorstwa/ organizacji oraz kontroluje stopień wykonania celów.
Zadania zawodowe:
  • zarządzanie całością działalności przedsiębiorstwa/ organizacji;
  • zapewnianie funkcjonowania i ciągłości pracy przedsiębiorstwa (organizacji), warunków jego działania i organizacji pracy;
  • planowanie i opracowywanie strategii rozwoju przedsiębiorstwa (organizacji) w krótkim, średnim i długim okresie;
  • opracowywanie oraz wdrażanie zmian organizacyjnych służących rozwojowi przedsiębiorstwa lub dostosowujących przedsiębiorstwo do warunków rynkowych;
  • nadzorowanie i koordynowanie działań operacyjnych wszystkich działów
    i podległych jednostek organizacyjnych wchodzących w skład organizacji;
  • kierowanie podległym zespołem menedżerów i pracowników wykonawczych;
  • optymalizowanie i zarządzanie zasobami i kosztami firmy, w tym kapitałem ludzkim oraz zasobami materialnymi;
  • sprawowanie nadzoru nad właściwym gospodarowaniem mieniem przedsiębiorstwa (organizacji), zlecaniem usług, dokonywaniem zakupów oraz prowadzeniem ewidencji majątku przedsiębiorstwa;
  • nadzorowanie realizacji budżetu całego przedsiębiorstwa (organizacji);
  • sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem kontroli i audytu wewnętrznego;
  • nadzorowanie jakości pracy całego przedsiębiorstwa/ organizacji;
  • kreowanie i dbanie o utrzymanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa (organizacji);
  • realizowanie celów finansowych postawionych przez zarząd;
  • reprezentowanie przedsiębiorstwa, w ramach posiadanych upoważnień,
    w stosunkach z pracownikami i otoczeniem;
  • utrzymywanie relacji z otoczeniem biznesowym przedsiębiorstwa (organizacji);
  • sprawowanie nadzoru nad zapewnianiem przestrzegania przepisów
    o tajemnicy ustawowo chronionej oraz tajemnicy przedsiębiorstwa (organizacji);
  • doskonalenie własnych kompetencji;
  • sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem bezpiecznego środowiska pracy oraz przestrzeganiem tajemnicy służbowej, zasad etyki zawodowej oraz przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska.
Dodatkowe zadania zawodowe:
  • utrzymywanie relacji z instytucjami rynku pracy, instytucjami edukacyjnymi oraz innymi instytucjami otoczenia biznesu;
  • budowanie wizerunku przedsiębiorstwa/organizacji na zewnątrz.
  • branie udziału w konferencjach i spotkaniach branżowych i specjalistycznych.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę