Zadania zawodowe:
|
- instalowanie oraz konfigurowanie sprzętu i oprogramowania (serwery, stacje robocze, terminale);
- dbanie o stan techniczny sieci i sprzętu komputerowego w obszarze produkcyjnym i biurowym;
- administrowanie oprogramowaniem systemowym i narzędziowym w zakresie sieci LAN / WAN i Internet;
- administrowanie systemami komputerowymi poprzez dokonywanie analizy wydarzeń, alarmów, zarządzanie poprawkami systemów i aplikacji oraz wykonywanie kopii zapasowych;
- przydzielanie dostępów do systemów, oprogramowania itd.;
- przygotowywanie procedur dotyczących obsługi systemów komputerowych oraz dokumentacji dla użytkowników;
- przestrzeganie i kontrolowanie wdrożonej polityki bezpieczeństwa, dotyczącej użytkowania urządzeń IT w firmie;
- przeprowadzanie analiz sprzętu oraz systemów komputerowych wymaganych do konkretnych zastosowań;
- planowanie podziału zasobów komputerowych na podstawie planu informatyzacji firmy oraz przydzielanie zasobów w celu optymalnego ich wykorzystania;
- wspieranie użytkowników systemów komputerowych oraz rozwiązywanie problemów technicznych zgłaszanych przez użytkowników;
- dokonywanie oceny rozwiązań informatycznych na podstawie wymagań biznesowych i użytkowników oraz prezentowanie rekomendacji w tym zakresie;
- wdrażanie nowych rozwiązań, technologii oraz rozwijanie funkcjonalności obsługiwanych systemów;
- prowadzenie szkoleń w zakresie eksploatowanych systemów, ich możliwości i wykorzystania;
- wsparcie merytoryczne przy dokonywaniu zakupów sprzętu informatycznego do firmy.
|