Weryfikacja konta organizacji oraz dodawanie reprezentanta

Weryfikacja konta organizacji na portalu praca.gov.pl  przy wsparciu urzędu pracy ma na celu potwierdzenie prawa wnioskodawcy do reprezentowania organizacji. Reprezentant wnioskujący o weryfikację konta organizacji uzyskuje status reprezentanta zweryfikowanego i może samodzielnie załatwiać sprawy oraz weryfikować konta pozostałych reprezentantów.

Podstawą do tego by dodać reprezentanta lub zweryfikować konto organizacji jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta osobistego właściciela firmy lub osoby uprawnionej do reprezentowania organizacji. Do tego niezbędne jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Po zarejestrowaniu osobistego konta na portalu praca.gov.pl, aby możliwe było zalogowanie się do modułu i korzystanie z jego usług oraz zasobów, w celu uwierzytelnienia konta należy zalogować się przez login.gov.pl (np. profil zaufany) lub kwalifikowany podpis elektroniczny.

Ze szczegółowymi informacjami można się zapoznać na praca.gov.pl sekcja FAQ – najczęściej zadawane pytania.

Weryfikacja konta organizacji

W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS).

Grafika udostępniająca na stronie praca.gov.pl Wniosek o weryfikację konta organizacji
Grafika na stronie praca.gov.pl udostępniająca Wniosek o weryfikację konta organizacji


Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce – Wnioski o usługi
i świadczenia z urzędu – Wnioski 
pozostałe. W sytuacji braku pola „Kontekst" w górnej części strony należy skontaktować się z Urzędem.

W przypadku sprawowania funkcji reprezentanta organizacji, która nie widnieje w żadnych ogólnodostępnych rejestrach wymagany jest dokument potwierdzający umocowanie tej osoby – np. pełnomocnictwo, mianowanie, powołanie. Do wniosku należy dołączyć dokument podpisany elektronicznie lub dostarczyć oryginał do Urzędu. 
Brak podpisu osoby uprawnionej uniemożliwi weryfikację.

 

Dodawanie reprezentanta

Dodatkowo w przypadku wnioskowania o dodanie reprezentanta organizacji, którego umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych firmy – do wniosku należy dodać załącznik z upoważnieniem/ pełnomocnictwem (do pobrania poniżej). Aby móc dodać reprezentanta organizacji winien on także posiadać uwierzytelnione konto osobiste na portalu praca.gov.pl
Brak podpisu osoby uprawnionej uniemożliwi weryfikację reprezentanta organizacji.


W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji  należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl: wnioski o usługi i świadczenia z urzędu – pismo do urzędu (PSZ-PU):

Grafika udostępniająca na stronie praca.gov.pl Pismo do urzędu
Grafika na stronie praca.gov.pl udostępniająca  Pismo do urzędu


We wniosku należy podać dane identyfikacyjne organizacji tj. nazwę oraz NIP. Wniosek winien być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEDiG, KRS). W przypadku działania reprezentanta organizacji na podstawie pełnomocnictwa do wniosku należy dołączyć dokument pełnomocnictwa podpisanego elektronicznie (zgodnie ze wzorem dostępnym poniżej).

Na podstawie wniosku PGP-WKOKR złożonego przez portal praca.gov.pl pracownik Powiatowego Urzędu Pracy w Pucku dokona weryfikacji konta organizacji oraz doda reprezentanta organizacji, co jednocześnie będzie uwidocznione w systemie praca.gov.pl.

Wnioski rozpatrywane są na bieżąco.

W celu sprawdzenia statusu złożonego wniosku należy wybrać organizację za pomocą pola „Kontekst" oraz wejść w zakładkę sprawy – stan spraw:

Zrzut ekranu ze strony praca.gov.pl przedstawiający sposób sprawdzenia statusu złożonego wniosku
Zrzut ekranu ze strony praca.gov.pl przedstawiający sposób sprawdzenia statusu złożonego wniosku

 

Załączniki

Wniosek reprezentanta o weryfikację konta organizacji (1)
Wniosek reprezentanta o weryfikację konta organizacji.pdf 104 KB
Wniosek reprezentanta o weryfikację konta organizacji
Wniosek reprezentanta o weryfikację konta organizacji.docx 13 KB
Wniosek reprezentantów o weryfikację konta organizacji (1)
Wniosek reprezentantów o weryfikację konta organizacji.pdf 106 KB
Wniosek reprezentantów o weryfikację konta organizacji
Wniosek reprezentantów o weryfikację konta organizacji.docx 15 KB