Powiat: pucki
Województwo: pomorskie
Kraj: Polska
Adres email: gdpu@praca.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP:
1. /PUP_PUCK/SkrytkaESP (tryb UPP);
2 . /PUP_PUCK/skrytka (tryb UPD);
Książka telefoniczna:
CENTRALA: (58) 774 31 71; (58) 774 31 61;
(58) 673 24 73; (58) 673 02 04; (58) 673 10 24;
Faks: (58) 765 67 99
SEKRETARIAT: (58) 765 67 20; (58) 765 67 11
Udzielanie informacji w sprawach:
POŚREDNICTWA PRACY (DORADCY KLIENTA) 58 765 67 41
DORADZTWA ZAWODOWEGO 58 765 67 21
ZATRUDNIANIA CUDZOZIEMCÓW 58 765 67 42
EWIDENCJI OSÓB BEZROBOTNYCH 58 765 67 43
ZAŚWIADCZEŃ 58 765 67 34
SZKOLEŃ 58 765 67 23
STAŻY 58 765 67 36
DOTACJI 58 765 67 19
Poszczególne komórki organizacyjne:
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ-USŁUGI RYNKU PRACY
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ-INSTRUMENTY RYNKU PRACY
REFERAT ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNY
REFERAT FINANSOWO-KSIĘGOWY
DZIAŁ EWIDENCJI, ŚWIADCZEŃ I INFORMACJI
Przyjmowanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Zgodnie z art. 14 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego sprawy należy załatwiać w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczanego środkami komunikacji elektronicznej".
Uczestnikiem e-postępowania mogą być osoby posługujące się:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- podpisem osobistym (nowe dowody osobiste),
- innym uwierzytelnieniem umożliwiającym uzyskanie potwierdzenia pochodzenia
i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej.
Zgodnie z art. 63 § 2 k.p.a. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
Wymagania, jakie musi spełniać dokument elektroniczny zawierający podanie strony, określa art. 63 k.p.a. § 3a k.p.a. Zgodnie z jego treścią dokument taki powinien być uwierzytelniony za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub uwierzytelniony w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia
i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej.
Doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej jest możliwe w trzech przypadkach (art. 391 k.p.a.):
1) gdy strona złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej,
2) gdy strona lub inny uczestnik postępowania wystąpił do organu administracji publicznej z wnioskiem o przesyłanie pism za pomocą poczty elektronicznej.
3) gdy strona (inny uczestnik postępowania) wyraziła zgodę na doręczanie pism w taki sposób.
Reasumując, zwykły email bez właściwego uwierzytelnienia nadawcy nie stanowi dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Zgodnie
z art. 391 k.p.a. organ nie ma możliwości wezwania drogą elektroniczną takiej osoby do uzupełnienia braków formalnych nieprawidłowego pisma elektronicznego.