Adres urzędu: Powiatowy Urząd Pracy w Pucku, 84 – 100 Puck, ul. Elizy Orzeszkowej 7
Powiat: pucki
Województwo: pomorskie
Kraj: Polska
Adres email: gdpu@praca.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP:
1. /PUP_PUCK/SkrytkaESP (tryb UPP);
2 . /PUP_PUCK/skrytka (tryb UPD);
Adres do e-doręczeń:
AE:PL-92130-63643-BVIHD-23
Książka telefoniczna:
CENTRALA: (58) 774 31 71; (58) 774 31 61;
(58) 673 24 73; (58) 673 02 04; (58) 673 10 24;
Faks: (58) 765 67 99
SEKRETARIAT: (58) 765 67 20; (58) 765 67 11
Pośrednictwa pracy (Doradcy klienta) | 58 765 67 41 |
Doradztwa zawodowego | 58 765 67 21 |
Zatrudniania cudzoziemców | 58 765 67 42 |
Ewidencji osób bezrobotnych | 58 765 67 43 |
Zaświadczeń | 58 765 67 34 |
Szkoleń | 58 765 67 23 |
Staży | 58 765 67 36 |
Dotacji | 58 765 67 19 |
Poszczególne komórki organizacyjne:
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ-USŁUGI RYNKU PRACY
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ-INSTRUMENTY RYNKU PRACY
REFERAT ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNY
REFERAT FINANSOWO-KSIĘGOWY
DZIAŁ EWIDENCJI, ŚWIADCZEŃ I INFORMACJI
Przyjmowanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Zgodnie z art. 14 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego sprawy należy załatwiać w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczanego środkami komunikacji elektronicznej".
Uczestnikiem e-postępowania mogą być osoby posługujące się:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- podpisem osobistym (nowe dowody osobiste),
- innym uwierzytelnieniem umożliwiającym uzyskanie potwierdzenia pochodzenia
i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej.
Zgodnie z art. 63 § 2 k.p.a. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
Wymagania, jakie musi spełniać dokument elektroniczny zawierający podanie strony, określa art. 63 k.p.a. § 3a k.p.a. Zgodnie z jego treścią dokument taki powinien być uwierzytelniony za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub uwierzytelniony w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia
i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej.
Doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej jest możliwe w trzech przypadkach (art. 391 k.p.a.):
1) gdy strona złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej,
2) gdy strona lub inny uczestnik postępowania wystąpił do organu administracji publicznej z wnioskiem o przesyłanie pism za pomocą poczty elektronicznej.
3) gdy strona (inny uczestnik postępowania) wyraziła zgodę na doręczanie pism w taki sposób.
Reasumując, zwykły email bez właściwego uwierzytelnienia nadawcy nie stanowi dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Zgodnie
z art. 391 k.p.a. organ nie ma możliwości wezwania drogą elektroniczną takiej osoby do uzupełnienia braków formalnych nieprawidłowego pisma elektronicznego.