W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Celem programu jest wspieranie aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w zakresie dostosowania kwalifikacji i kompetencji zawodowych do potrzeb i wyzwań regionalnego rynku pracy, a także zdobywanie doświadczenia zawodowego pozwalającego na znalezienie i utrzymanie zatrudnienia zgodnie z potrzebami pracodawców. PROGRAM REGIONALNY „PRACA DLA POMORZAN" w 2018 roku
W dniu 16 lutego 2018 roku zostało zawarte Porozumienie pomiędzy Wojewódzkim Urzędem Pracy w Gdańsku a Powiatowym Urzędem Pracy w Pucku, dotyczące realizacji Programu Regionalnego "Praca dla Pomorzan".
Realizacja Programu Regionalnego „Praca dla Pomorzan" swoimi działaniami obejmie następujące grupy bezrobotnych: a) osoby z obszarów wiejskich, b) osoby w wieku 30-50 lat, c) osoby o niedopasowanych kompetencjach i kwalifikacjach zawodowych.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację Programu wynosi 233 000,00 zł i zostanie nim objętych 28 osób.
Zakres działań planowanych przez PUP w Pucku do realizacji w 2018 r.: 1) Szkolenia – 5 osób, 2) Jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej – 3 osoby, 3) Staże – 10 osób, 4) Prace interwencyjne – 10 osób.
Szkolenie pn. "Kurs F-GAZY, lutowanie z egzaminem UDT" w ramach Projektu „Zatoka możliwości II” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Weryfikacja konta organizacji oraz dodawanie reprezentanta
Roman Gajak
Published 28/01/25
Weryfikacja konta organizacji na portalu praca.gov.pl przy wsparciu urzędu pracy ma na celu potwierdzenie prawa wnioskodawcy do reprezentowania organizacji. Reprezentant wnioskujący o weryfikację konta organizacji uzyskuje status reprezentanta zweryfikowanego i może samodzielnie załatwiać sprawy oraz weryfikować konta pozostałych reprezentantów.
Podstawą do tego by dodać reprezentanta lub zweryfikować konto organizacji jest posiadanie na portalupraca.gov.plzweryfikowanego konta osobistego właściciela firmy lub osoby uprawnionej do reprezentowania organizacji. Do tego niezbędne jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Po zarejestrowaniu osobistego konta na portalu praca.gov.pl, aby możliwe było zalogowanie się do modułu i korzystanie z jego usług oraz zasobów, w celu uwierzytelnienia konta należy zalogować się przez login.gov.pl (np. profil zaufany) lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS).
Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce – Wnioski o usługi
i świadczenia z urzędu – Wnioski pozostałe. W sytuacji braku pola „Kontekst" w górnej części strony należy skontaktować się z Urzędem.
W przypadku sprawowania funkcji reprezentanta organizacji, która nie widnieje w żadnych ogólnodostępnych rejestrach wymagany jest dokument potwierdzający umocowanie tej osoby – np. pełnomocnictwo, mianowanie, powołanie. Do wniosku należy dołączyć dokument podpisany elektronicznie lub dostarczyć oryginał do Urzędu. Brak podpisu osoby uprawnionej uniemożliwi weryfikację.
Dodawanie reprezentanta
Dodatkowo w przypadku wnioskowania o dodanie reprezentanta organizacji, którego umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych firmy – do wniosku należy dodać załącznik zupoważnieniem/ pełnomocnictwem (do pobrania poniżej). Aby móc dodać reprezentanta organizacji winien on także posiadać uwierzytelnione konto osobiste na portalu praca.gov.pl. Brak podpisu osoby uprawnionej uniemożliwi weryfikację reprezentanta organizacji. W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl: wnioski o usługi i świadczenia z urzędu – pismo do urzędu (PSZ-PU):
We wniosku należy podać dane identyfikacyjne organizacji tj. nazwę oraz NIP. Wniosek winien być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEDiG, KRS). W przypadku działania reprezentanta organizacji na podstawie pełnomocnictwa do wniosku należy dołączyć dokument pełnomocnictwa podpisanego elektronicznie (zgodnie ze wzorem dostępnym poniżej).
Na podstawie wniosku PGP-WKOKR złożonego przez portal praca.gov.pl pracownik Powiatowego Urzędu Pracy w Pucku dokona weryfikacji konta organizacji oraz doda reprezentanta organizacji, co jednocześnie będzie uwidocznione w systemie praca.gov.pl.
Wnioski rozpatrywane są na bieżąco.
W celu sprawdzenia statusu złożonego wniosku należy wybrać organizację za pomocą pola „Kontekst" oraz wejść w zakładkę sprawy – stan spraw:
II edycja konkursu na najlepszy biznesplan pn. "Młodzieżowa Fala Biznesu w Powiecie Puckim"
Roman Gajak
Published 30/01/25
II edycja konkursu na najlepszy biznesplan pn. "Młodzieżowa Fala Biznesu w Powiecie Puckim"
Zapraszamy uczniów ostatnich klas szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Powiat Pucki do udziału w II edycji konkursu na najlepszy biznesplan pn. „Młodzieżowa Fala Biznesu w Powiecie Puckim".
Jeżeli planujesz rozpoczęcie własnej działalności, masz koncepcję i pomysł na biznes możesz otrzymać dofinansowane w wysokości 20.000 zł i szansę na dodatkowe 30.000 zł z Powiatowego Urzędu Pracy po ukończeniu szkoły.
Ponadto możesz uzyskać indeks Kaszubsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej.
Wystarczy napisać biznesplan i przedstawić swój pomysł komisji. Przed złożeniem wniosku jest możliwość skorzystania z bezpłatnych warsztatów i konsultacji prowadzonych przez doradców zawodowych z Powiatowego Urzędu Pracy w Pucku. Informacje dostępne są w szkołach.