Wyszukiwarka opisów zawodów
Nazwa: | Monter/konserwator urządzeń zabezpieczeń technicznych osób i mienia |
---|---|
Kod: | 742113 |
Liczba odwiedzin: | 2949 |
Synteza: |
Monter/konserwator urządzeń zabezpieczeń technicznych osób i mienia wykonuje montaż poszczególnych elementów systemów zabezpieczeń SKD (od ang. access control – system kontroli dostępu), CCTV (od ang. closed-circuit television – dosł. telewizja o zamkniętym obwodzie), wykonuje przeglądy konserwacyjne i okresowe systemów oraz usuwa usterki wynikające z ich eksploatacji.
Zawód montera/konserwatora urządzeń zabezpieczeń technicznych osób i mienia jest zawodem o charakterze usługowym. Miejscem wykonywania zawodu mogą być obiekty mieszkalne, przemysłowe, place zabaw, parkingi itp. Celem pracy jest prawidłowe zainstalowanie i uruchomienie urządzenia zabezpieczenia technicznego na podstawie udostępnionej dokumentacji technicznej lub istniejącej instalacji. W ramach przeglądu konserwacyjnego monter/konserwator urządzeń zabezpieczeń technicznych osób i mienia prawidłowo wykonuje czynności wchodzące w zakres konserwacji, a w przypadku awarii lokalizuje usterkę oraz ją usuwa. Wynikiem jego pracy jest prawidłowo działający system zabezpieczeń (SKD, CCTV) oraz zadowolenie klienta.
|
Zadania zawodowe: |
Zawód montera/konserwatora urządzeń zabezpieczeń technicznych osób i mienia można uzyskać na drodze kształcenia rzemieślniczego. Konieczne jest wykształcenie w kierunku technicznym, elektrycznym, elektronicznym, telekomunikacyjnym, mechanicznym lub informatycznym. Możliwe też jest przyuczenie do zawodu podczas szkolenia praktycznego. Monter/konserwator urządzeń zabezpieczeń technicznych osób i mienia powinien brać udział w szkoleniach w zakresie poszerzenia wiedzy zawodowej organizowanych przez stowarzyszenia i inne organizacje branżowe, producentów i dystrybutorów. Wskazana jest przy wykonywaniu tego zawodu umiejętność posługiwania się językiem obcym w celu rozumienia dokumentacji technicznej urządzeń producentów zagranicznych.
|
Dodatkowe zadania zawodowe: | . |