Zadania zawodowe:
|
zapoznawanie się ze scenopisem;nadzorowanie wskazanego przez operatora dźwięku przygotowania akustycznego obiektów zdjęć plenerowych, wnętrz naturalnych i kompletu dekoracji, uczestniczenie w ich odbiorze oraz nadzorowanie wprowadzenia zaleconych poprawek;współpraca z operatorem dźwięku przy dokonywaniu kontrolnych prób technicznych sprzętu dźwiękowego i nośników dźwięku;przygotowywanie, zgodnie ze wskazówkami operatora dźwięku, planu zdjęciowego, w tym; sprawdzanie od strony warunków akustycznych wyposażenia wnętrz, kostiumów aktorów, sprzętu pomocniczego i innych elementów inscenizacyjnych oraz czuwanie nad właściwym ustawieniem agregatów prądotwórczych i zachowaniem warunków ciszy;nadzór nad przygotowaniem sali do nagrań play-backów; kierowanie ustawieniem mikrofonów zgodnie ze wskazówkami operatora dźwięku, pilnowanie ich sfazowania;nadzór nad przygotowaniem studia do nagrań muzycznych, kierowanie zgodnie ze wskazówkami operatora dźwięku ustawieniem grup instrumentów, ruchomej adaptacji akustycznej, mikrofonów oraz czuwanie nad ich sfazowaniem;przygotowywanie nośników dźwięku do nagrań: play-backów, dialogów „pod obraz”, muzyki i efektów dźwiękowych oraz do mieszania dźwięków;współpraca z operatorem dźwięku w czasie nagrań: play-backów, filmowych zdjęć próbnych, dialogów „pod obraz”, ilustracji muzycznej, efektów dźwiękowych „pod obraz”;współpraca z operatorem dźwięku przy przepisaniu materiałów dziennej produkcji i czuwanie nad terminowym przekazaniem ich do montażowni;dokonywanie wstępnej selekcji materiałów dźwiękowych potrzebnych w okresie realizacji filmu i przygotowywanie ich do dalszej transformacji przez operatora dźwięku;współpraca z montażystą przy właściwym technologicznie montażu taśm dźwiękowych, zgodnie z ustaloną uprzednio koncepcją warstwy dźwiękowej filmu;przygotowywanie partytury mieszania dźwięku;współpraca z operatorem dźwięku w procesie mieszania;selekcjonowanie materiałów dźwiękowych i przepisywanie po akceptacji operatora dźwięku wybranych nagrań celem przekazania ich do fonoteki wytwórni filmowej;prowadzenie dokumentacji operatorskiej nagrań na wszystkich etapach produkcji filmowej i sprawowanie opieki nad nagranymi materiałami dźwiękowymi;nadzór nad terminowym zdaniem niepotrzebnego sprzętu dźwiękowego i niewykorzystanych w okresie zdjęciowym nośników dźwięku;zgłaszanie operatorowi dźwięku wszystkich faktów i okoliczności ograniczających prawidłowy przebieg nagrań dźwiękowych;przygotowywanie dla operatora dźwięku danych potrzebnych do kontroli pod względem merytorycznym dokumentów gospodarczych w zakresie udźwiękowienia.
|