Zadania zawodowe:
|
- kierowanie bieżącą działalnością placówki;
- nadzorowanie przestrzegania przepisów BHP, ochrony ppoż, ergonomii, ochrony środowiska, systemu HACCP;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją standardów bytowych, wychowawczych i dydaktycznych w placówce;
- sprawowanie opieki nad wychowankami oraz stwarzanie im warunków rozwoju;
- sporządzanie planów pracy placówki;
- opracowanie planu finansowo-rzeczowego oraz odpowiedzialność za jego realizację i rozliczenie;
- dysponowanie w ramach udzielonych uprawnień środkami finansowymi i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe, zgodne z obowiązującymi przepisami, wydatkowanie;
- planowanie i organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego oraz konserwacji i napraw sprzętu w placówce;
- sprawowanie nadzoru nad mieniem placówki i prowadzenie ewidencji środków trwałych;
- organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi placówki;
- rozpatrywanie skarg związanych z działalnością placówki, badanie zasadność skarg oraz podejmowanie działań zapewniających ich należyte terminowe załatwienie;
- ustalanie zakresu zadań i odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach pracy oraz nadzorowanie i ocenianie efektywności pracy podległych pracowników;
- współpraca z rodzicami i opiekunami podopiecznych oraz zewnętrznymi partnerami;
- budowanie pozytywnego wizerunku podległej placówki;
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości;
- pełnienie funkcji administratora danych w związku z realizacją zadań ośrodka adopcyjnego;
- reprezentowanie placówki wsparcia dziennego na zewnątrz.
|