Zadania zawodowe:
|
- kierowanie bieżącą działalnością placówki;
- nadzorowanie przestrzegania przepisów BHP, ochrony ppoż, ergonomii, ochrony środowiska, systemu HACCP;
- dysponowanie w ramach udzielonych uprawnień środkami finansowymi i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe, zgodne z obowiązującymi przepisami wydatkowanie;
- sporządzanie planów pracy żłobka / klubu dziecięcego;
- monitorowanie i oceniane zasobów przeznaczonych na świadczenie usług w zakresie zabezpieczenia dzieciom, w stosunku do ich wieku potrzeb bytowych, opiekuńczych i wychowawczych;
- ustalanie zakresu zadań i odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach pracy;
- nadzorowanie sprawowania właściwej opieki pielęgnacyjnej, edukacyjnej oraz opiekuńczo – wychowawczej nad dziećmi uwzględniającej rozwój psychomotoryczny właściwy dla ich wieku;
- ocenianie efektywności pracy podległych pracowników;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją standardów opieki w żłobku lub klubie dziecięcym oraz zgłaszanie wniosków w tym zakresie;
- planowanie i organizacja zaopatrzenia żywnościowego;
- planowanie i organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego oraz zlecanie konserwacji i naprawy sprzętu w żłobku/ klubie dziecięcym;
- gospodarowanie mieniem żłobka / klubu dziecięcego, nadzór i dbałość o mienie oraz o jego prawidłowe wykorzystywanie;
- zarządzanie infrastrukturą (w tym ewidencja środków trwałych);
- współpraca z rodzicami i opiekunami podopiecznych oraz zewnętrznymi partnerami;
- sporządzanie wymaganej sprawozdawczości i analiz;
- budowanie pozytywnego wizerunku podległej placówki;
- reprezentowanie żłobka / klubu dziecięcego na zewnątrz.
|