Zadania zawodowe:
|
- opracowywanie, wdrażanie i realizowanie strategii handlowej przedsiębiorstwa;
- branie udziału w przygotowaniu budżetu przedsiębiorstwa w części dotyczącej działu sprzedaży; ustalanie celów i zadań dla członków zespołu działu handlowego;
- opracowywanie standardów pracy działu handlowego;
- kierowanie pracą zespołu handlowców w celu osiągnięcia założonych wyników sprzedaży, w tym: monitorowanie i rozliczanie pracy zespołowej i indywidualnej zespołu handlowców, opracowywanie i zarządzanie motywacyjnym systemem wynagradzania handlowców, szkolenie i nadzorowanie rozwoju podległych pracowników w zakresie umiejętności handlowych;
- pozyskiwanie nowych klientów oraz budowanie trwałych, dobrych relacji
z kluczowymi klientami;
- nadzorowanie przygotowywania umów z kluczowymi klientami oraz kontrolowanie warunków i realizacji tych umów;
- podpisywanie umów z klientami, w zakresie posiadanych pełnomocnictw;
- analizowanie konkurencji i trendów na rynku pod kątem przygotowywania strategii działań sprzedażowych;
- monitorowanie i badanie rynku, na którym działa przedsiębiorstwo, w tym analizowanie działania konkurencji;
- tworzenie planów taktycznych i kontrolowanie działań operacyjnych dla działu handlowego;
- przygotowywanie raportów dla zarządu z wynikami pracy działu;
- doskonalenie własnych kompetencji;
- zapewnienie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska
|